Social Icons

.

piątek, 7 września 2012

Total Action

http://www.i-perfumeria.pl/product/image/7148/8w1.jpg
Powiem szczerze, że nie wiem co myśleć. Nasłuchałam się opinii o tym jak cudowna jest odżywka do paznokci Eveline 8w1. Jak głosi napis na opakowaniu "wiele problemów jedno rozwiązanie". To 8 to trochę przegięcie, bo jak dla mnie kruche i łamliwe albo cienkie i miękkie to to samo. Trzy problemy z listy można skreślić więc właściwie 5w1. Odżywkę zakupiłam, stosuje jak kazali (mniej więcej) i rzeczywiście wydaje mi się, że paznokcie mam twardsze.


Aż tu nagle docierają do mnie słuchy, że odżywka nie pomaga, a szkodzi! Po jakimś czasie użytkowania paznokcie stają się jeszcze bardziej słabe i zniszczone niż przed kuracją, łamią się rozdwajają, szczypią skórki dookoła paznokcia, a nawet można się nabawić onycholizy (czyli odwarstwiania się płytki paznokcia od powierzchni palca).


Wszystkie te skutki uboczne przypisywane są formaldehydowi (aldehyd mrówkowy). To gaz o charakterystycznej woni i trucizna. W przemyśle kosmetycznym jest używany jaki substancja konserwująca, zapobiegająca rozwójowi mikroorganizmów w czasie przechowywania produktu. 

"Składnik dozwolony do stosowania w kosmetykach w ograniczonym stężeniu. Znajduje się na liście substancji dozwolonych do stosowania w kosmetykach wyłącznie w ograniczonej ilości, zakresie i warunkach stosowania. Jego dopuszczalne maksymalne stężenie w gotowym produkcie wynosi: produkty do utwardzania paznokci - do 5%." (www.kosmopedia.org)

Z tego co zrozumiałam utwardzacze do paznokci zawierają tą substancje (nie wiem czy wszystkie postaram się to sprawdzić). Eveline zawiera 2% i jest to napisane, a nawet żeby przed użyciem zabezpieczyć skórki kremem lub oliwką.

I co o tym sądzić?

A.


4 komentarze:

  1. Hmm z tego co slyszalam jest to bardzo dobra odzywka :) jednak sama nie korzystalam, więc nie gwarantuje zadowolenia :) nie wiem tez jak producent zaleca ja stosować. Mi kosmetyczka mówiła, ze najlepiej przez 4 dni malować warstwa na warstwę, a po 4 dniach zmyc i od początku :) S. ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. daj znać jak zaczną Ci paznokcie odpadać:P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję, że to nie nastąpi choć mam zamiar nadal używać tej odżywki, tylko może trochę rzadziej.

      Usuń
  3. Może lepiej nie ryzykować? Ja bym się chyba bała teraz.

    OdpowiedzUsuń